۱۹ اسفند ۱۳۸۵

نقد

بازار نقد جنبش زنان حسابی گرم شده و این اصلا اتفاق بدی نیست به نظرم.
به نظرم هم نیامده دوستانی که نقد کرده اند قصدی منفی داشته اند یا از روی غرض ورزی و تصفیه حساب های شخصی مطالب کوتاه و بلندشان را در فضای وبلاگستان پست کرده اند. خوب است نقد شویم و خوب است که با صبر و حوصله نقدها را بخوانیم و پاسخ دهیم. هنوز جمع بندی کردن آن چه در این یک هفته گذشت برایم سخت است و تا آزاد نشدن شادی و محبوبه هم نمی توانم به نتیجه برسم. اما باید درک کنیم که شرایط ویژه ای را پشت سر می گذاریم و حتما باید با نگاه به گذشته و تحلیل آن، مسیرهای پیش رو را با تامل انتخاب کنیم. این روزها نقدها و دفاع ها را می خوانم و نظر خودم را هم در چند روز آینده که امیدوارم دوستان عزیزم از بند رها شده باشند خواهم نوشت.
امیدوارم فعالان جنبش زنان توجه به این نکته را از یاد نبرند و و حتما تجربه های پیشین و مسیرهای طی شده را مرور کنند. نکاتی هست که دوستان خارج از جنبش به سبب اطلاعات ناقص، آن ها را در نظر نمی گیرند و توجه به آن ها ممکن است در نتیجه تحلیل ها تاثیر بگذارد. به همین خاطر لازم است از درون هم نقد شویم و به بازخوانی اعمال انجام شده مان بپردازیم. این که مسیرهای طی شده درست بوده و اگر آری، آیا می توانست بهتر و کم هزینه تر انجام شود یا نه.
کاش دوستانمان زودتر بگردند تا با هم این بازخوانی ها را انجام دهیم.

نگاهی هم به مطلب نیما بیاندازید. از زاویه دیگری نگاه کرده به این مساله که با نگاه های رایج در وبلاگستان متفاوت است. لینک نقد های موجود را هم میتوانید در همان جا بیابید.
ا

هیچ نظری موجود نیست: